Pàgines

dimecres, 5 de juny del 2013

LLUITANT CONTRA EL MAL ÚS DE LA POLÍTICA!

Des de que l'home és home, hi ha hagut sempre un col·lectiu (governants) que ha volgut imposar-se sobre un altre (governats). Tot i l'existència d'ideologies, revolucions i nombroses lluites, aquest fet no s'ha pogut erradicar mai al llarg de la història, ja que tots els canvis que hi ha hagut han desembocat en el mateix (diguem-ne: antic règim, nazisme, feixisme, stalinisme... i així podriem estar fins demà). En l'actualitat, almenys en l'actualitat del nostre país, podem veure com s'està repetint el mal ús de la política. Els polítics fan ús del seu poder pel benefici propi i per "millorar"/"beneficiar"/"unir"/"ajudar" el país a la seva manera (diguéssim que no són gaire bons filòsofs, ja que l'ètica i la política no la controlen massa). El que passa, per sort, és que darrera un estat hi ha un poble, un poble que se sent estafat, manipulat, enganyat, rebutjat i que vol canviar la situació (bé, no tots). Aquest poble compte amb uns mitjans, heredats de la història contemporània, que han de dur a terme i que l'ajudaran a canviar la situació.

En primer lloc, trobem la crítica televisiva (per alguna cosa ha de servir la televisió, no?), que públicament escarmenta i dóna la seva visió mitjantçant la ironia i la sàtira. Vindria a ser el cas del programa Polònia (tv3) que, amb la imitació i ridiculització, escarmenta la nefasta activitat política del nostre país. Si no us ho creieu, aquí en teniu un exemple:


Si els polítics no es donen per aludits amb la burla cap a ells, el poble sempre pot comptar amb la rebel·lió i la protesta, és a dir, la manifestació pública d'un grup de la societat que vol canvis ja que no està content amb l'statu quo del país. A Espanya i a Catalunya, actualment, la població està optant per aquesta opció i l'està posant en pràctica. Ja són moltes les protestes que hem pogut veure (fins i tot viure) en els darrers anys, com per exemple la següent, que de ben segur que coneixereu:

El que cal tenir més en compte a l'hora d'actuar contra el que ens sembla poc idoni en la política és l'actitud. Segons l'actitud que adoptem davant la política, els nostres actes tindràn més o menys influència en un canvi. Anecdòticament, us ensenyem l'actitud que els millors estudiants universitaris d'Espanya han adoptat vers la reforma educativa del ministre Wert:


Tot i que sabem que aquests joves no són els únics que adoptarien aquesta actitud (ens hi incluïm), és del tot cert que la manera més directa de realitzar un canvi és mitjantçant la votació. És normal que en moments com aquests la població es vulgui allunyar de la política, però això no pot ser. El poble ha de votar, ha de decidir pel seu futur, ja que si no ho fa, deixa el destí de tots en mans de qualsevol. EL POBLE I LA POLÍTICA HAN D'ANAR DE BRACET!

Finalment, donarem un paper important a la música. La música és capaç de conmoure, d'unir, de moure les masses i de donar força. És per això, que molts revolucionaris han utilitzat la música com a mitjà per moure la gent o que molts moviments revolucionaris han estat acompanyats per una música d'estil propi. Així doncs, us presentem la Tracy Chapman i la seva cançó "Talking about a Revolution":


"Talkin' Bout A Revolution"

Don't you know
They're talkin' bout a revolution
It sounds like a whisper
Don't you know
They're talkin' about a revolution
It sounds like a whisper

While they're standing in the welfare lines
Crying at the doorsteps of those armies of salvation
Wasting time in the unemployment lines
Sitting around waiting for a promotion

Poor people gonna rise up
And get their share
Poor people gonna rise up
And take what's theirs

Don't you know
You better run, run, run...
Oh I said you better Run, run, run...
Finally the tables are starting to turn
Talkin' bout a revolution



divendres, 1 de març del 2013

FILOFOTOS

En aquest apartat, la Carla Abascal ens presenta dues filofotos, ja que li feia especial il·lusió encarregar-se d'aquesta part del blog. Amb cadascuna escriu la seva reflexiói el seu punt de vista de les coses. Cal dir, que cada fotografia i cada tema dels quals es parlen, han estat parlats i discutits entre tots els membres del grup: l'amor, sant valentí, la felicitat, la amistat...



diumenge, 24 de febrer del 2013

PARLANT DE CRISI...

El següent article d'Eduard Punset ens parla sobre la crisi, no l'econòmica, sinó la de l'educació. Punset ens fa veure l'importància de l'educació i els valors que sostenen la societat, si aquests trontollen, la crisi s'intensifica.


FRASES INTERESSANTS SOBRE LA POLÍTICA

Del mismo modo que no sería un esclavo, tampoco sería un amo. Esto expresa mi idea de la democracia.

Abraham Lincoln


El político debe tener: amor apasionado por su causa; ética de su responsabilidad; mesura en sus actuaciones.

Max Weber


El tirano reclama vino dulce de las uvas ácidas.

Khalil Gibran


¿Cuál es el primer principio político? La educación.¿ Cuál es el segundo? La educación. ¿Y el tercero? La educación.

Jules Henry Poincaré

LA PISSARRA MÀGICA

Us deixem altra vegada amb l'Educatina, la qual us parla sobre la política aristotèlica. Més tard, també teniu la classe sobre l'Utilitarisme, treballat en el dossier de política mitjançant els resums.

ARTICLE DE MIGUEL SUAZO

Aquí us deixem un article de Miguel Suazo, en el que parla de l'ètica. Ens diu que l'ètica no està en crisi sinó que és la societat la que ho està, l'ètica tansols neda contra corrent de la societat.


FRASES INTERESSANTS SOBRE L'ÈTICA I LA MORAL

Después de tantos años estudiando la ética, he llegado a la conclusión de que toda ella se resume en tres virtudes: coraje para vivir, generosidad para convivir, y prudencia para sobrevivir.
 
Fernando Savater
 
 
La ética no es otra cosa que la reverencia por la vida.
 
Albert Schweitzer
 
 
La búsqueda de la humildad es lo más importante, especialmente si quieres edificar una ética, si quieres alcanzar una cierta moral.
 
Roberto Rossellini
 
 
El sentido moral nos indica hasta donde llegan las concepciones permitidas y dónde empieza la licencia prohibida.
 
Yoritomo Tashi
 
 
La moral es la debilidad del cerebro.
Arthur Rimbaud

LA PISSARRA MÀGICA

Un cop més, us oferim una classe teòrica de filosofia en mans de la professora Educatina. Aquest cop tractarem l'ètica mitjançant la famosa pissarra màgica.


Tot seguit, l'Educatina ens ensenyarà la visió de Kant pel que fa a l'ètica. Finalment, també ens presentarà el pensament ètic d'Aristòtil